Zgodnie z prawem, od 1 stycznia 2025 roku przy niektórych nowych i remontowanych budynkach niemieszkalnych, będą musiały pojawić się punkty ładowania samochodów elektrycznych oraz niezbędna infrastruktura. Wśród takich budynków są biurowce. Posłuchaj Katarzyny Sakowicz, która odpowiada na pytania właścicieli i zarządców, a także najemców, którzy elektryfikują swoją flotę.
Dlaczego elektryki częściej ładujemy przy biurowcach niż na stacjach publicznych? Czy na parkingu biurowym warto mieć ładowarki?
Jakie kwestie przemyśleć, zanim zdecydujesz się zainstalować ładowarkę na parkingu biurowca? Dlaczego te elementy są istotne?
W jakich sytuacjach instalacja nie wymaga niemal żadnych formalności, a kiedy wymaga ich całkiem sporo? Od czego to zależy?
Od czego zależy koszt inwestycji i co warto zrobić przed pierwszą instalacją? Który element może być droższy niż koszt ładowarek?
Dlaczego niewystarczająca moc to największa bariera w rozwoju eMobility i jak sobie z tym radzić? O co zapytać lokalnego OSD?
Czy płatności za ładowanie samochodów elektrycznych są skomplikowane? Jakie są możliwości rozliczania?
Co zmieniło się w ustawie o elektromobilności? Jakie wymagania muszą spełniać biurowce zgodnie z nowymi przepisami?
Jakie kroki podjąć, aby rozbudować sieć ładowarek na parkingu? Ile mocy trzeba zarezerwować?
Jaka jest różnica między mocą a energią? Jakie problemy mogą wyniknąć z posiadania za małej mocy na parkingu biurowym?
Jak ładować wiele aut elektrycznych naraz? Co chroni instalację przed przeciążeniem?
Jak działa aplikacja do zarządzania ładowarkami? W czym pomaga zarządcom nieruchomości?
Jakie są główne różnice między BEV a PHEV? Co to jest CP i CCP i kto może zarządzać tymi urządzeniami?